Tudjuk, hogy sok vállalat olyan idióta, pszihopata, a valóságtól, a normális élettől- és értékrendtől elrugaszkodott marketingeseket és reklám"szakembereket" alkalmaz, hogy egy-egy hirdetés, vagy reklám láttán - miután lehiggadtunk - felmerül bennünk a kérdés, hogy az illető vállalat menedzserei épelméjűek-e, hogy ilyenért pénzt adtak, illetve engedélyezték, hogy kikerüljön az "utcára". Lévén, hogy a csiperkegomba értelmi szintjénél intelligensebb embereket inkább felidegesíti és ellenérzést vált ki, semmint a "rohanok megvenni" reakciót.
Az Opel Magyarország kitalálta, hogy családi napot rendez. Dicséretes lenne, ha nem lenne már tapasztalatunk, hogy az efféle rendezvények többségükben miről szoktak szólni: Néphülyítés, hazudozás az autók fogyasztásáról (és egyéb képességeikről), lepukkant és/vagy kiöregedett celebek és "sztárok", esetleg valamelyik kertévé "tehetségkutató" műsoraiban feltűnt ifjú tehetség(telen)ek szerepeltetése, felháborító színvonalú és minőségű műsorok keretében. Unalom, kultúrmocsok.
Az Opel Magyarország ettől függetlenül mondja, hogy "a miénk más lesz". Még mielőtt elkezdenénk TELJESEN elhinni, szemünk elé téved a kereskedelmi tévécsatornákon a reklámspot: Az Opel családi nap legfőbb (programzáró!!!) attrakciója nem más lesz, mint a Tankcsapda.
Még egyszer: Az Opel családi nap legfőbb attrakciója nem más lesz, mint a Tankcsapda.
Igyekszünk, hogy írásaink kulturáltak legyenek, s mindazon motívumoktól mentesek, melyek ellen "harcolunk", de most enyhe kivételt kell tennünk egyetlen szó erejéig, azt is kicsillagozva: Hát aztak***a!
Érti a kedves olvasó ugye? Anyuci és apuci összepattintja mondjuk a 7 és 10 éves lurkókat, és elmegy egy családi napra, játszóházaznak, nézelődnek, majd este beállnak Tankcsapdát hallgatni. Gyerünk kisfiam, headbangelj! És itt most nem a Tankcsapda a lényeg. Ők csinálják amit, abban a stílusban, amelyikben, olyan színvonalon, amilyenen. Sem pozitív, sem negatív kritikával nem akarjuk illetni, ez nem zenekritika blog.
Hanem hogy a Tankcsapda, mint zenei stílus, miként passzol össze egy családi nappal? Mert arról nem tudunk, hogy például Halász Judit, vagy az Alma együttes zenéit kezdték volna játszani. Szó se róla, százszor inkább Tankcsapdát hallgatunk, mint Fekete Pákót, vagy DJ akárkit, esetleg valami wannabe gettóreppert, horribile dictu Nagy Alekosz feat Fásy Ádám...
De remélem azért abban nem tévedünk nagyot (sőt, talán kicsit sem), hogy a Tankcsapda és minden más ilyen és hasonló stílust képviselő zenekar NEM VALÓ egy családi napra. Való sörfesztiválra, való motorostalálkozóra, satöbbi. De nem családi napra. Különvéleményünk - melyet nem tudunk statisztikai adatokkal alátámasztani, hanem személyes tapasztalatunk -, hogy a Tankcsapda célközönsége, rajongótábora a kemény zenéket kedvelő emberekből kerül ki, akik ha vesznek is új autót, az szinte biztosan nem Opel lesz...
Ha a világon máshol is olyan degenerált az Opel marketingje, mint itthon, nem csodálkozunk azon, hogy a csőd szélén egyensúlyoz.
Természetesen nem írunk kritikát anélkül, hogy ne tájékozódnánk: az Opel családi napjának vannak érdekesnek ígérkező programjai is, akit érdekel, megtalálja. Egyet emelünk ki, mértéket nem ismerő tiszteletünk jeléül: Veres Zoltán műrepülő világ- és európabajnok is bemutatót fog tartani.
A végére pedig egy kis nyalánkság: A családi nap hivatalos weboldaláról le szerettük volna tölteni a programfüzetet, azonban a 17 MB-os file letöltését 20 perc után 7,18 MB-nál (hajóvonták találkozása tilos) meguntuk, és inkább az egyik támogató honlapján néztük meg a programokat. Az Opel tehát IT háttérrel is rendesen fel van készülve...