Ha már a hét végén Forma 1 futam volt, akkor úgy gondoltuk, hogy stílszerűen egy F1-el foglalkozó weboldalt teszünk nagyító alá. Ezúttal az f1vilag.hu-n néztünk körül, s tapasztalatainkat itt és most osztjuk meg olvasóinkkal. Természetesen követjük a korábban lefektetett értékelési rendszerünket, az esélyegyenlőség kardját hangosan csörgetve oldalunkon.
Első benyomás: A kezdőlapra érkezvén mindjárt kiveri a szemünket a két nagyméretű reklámbanner. ezt leszámítva - gyorsan végiggörgetve az oldalt - az első benyomásunk az volt, hogy sűrű. Rengeteg hivatkozás, szövegdoboz, banner, animáció. Értékelése: 4 pont
Áttekinthetőség: Mint ahogy az első benyomás már megalapozta, a "sűrűség" kicsit az áttekinthetőség rovására megy, a főoldalon legalábbis. Rég bevált szokás a fejléc alatt füleket létrehozni, ahol a különböző szekciók érhetőek el. Van is 9 fül, simán beférne még szükség szerint 1, vagy 2, épp ezért nem értjük a főoldalon lévő zsúfoltságot. Pozitívum, hogy néhány kulcsfontosságú infónak szemmel láthatóan állandó helye van a főoldalon. Értékelése: 5 pont.
Választék (sokszínűség): A weboldalon semmi olyat nem láttunk, amitől úgy igazán "ledobnánk a láncot", sem pozitív, sem negatív értelemben. Ott van minden olyan dolog, amit az ember (el)vár egy ilyen oldaltól, s ez mindenképp pozitív. Látszik, hogy a szerkesztők igyekeznek az olvasó fejével is gondolkodni, a témák jórészt nem tűnnek "muszájnak", vagy nyögvenyelősnek. Külön említést érdemelnek a "magazin" fül alatt lévő cikkek: Kifejezetten örömmel láttuk a technikai részletekről szóló cikkeket, amiket máshol nem igazán találni meg, így egyben legalábbis. Van video Rosberg kormánykerekéről (amelyen Godina Zsolt, a cikk szerzője szerint az állítható szárnyat is vezérlik - nem feltétlen onnan vezérlik*), az ECU-ról (profi írás), töréstesztekről, satöbbi. Értékelése: 7 pont
Igényesség: Ez a szempont okozta a legnagyobb fejtörést. Ugyanis a főoldal vezércikkét, mely a katalán nagydíjat elemzi, homlokráncolva olvastuk. Pocsék helyesírással, nyelvhelyességgel és mondatszerkesztéssel íródott cikk, fölöslegesen széttagolva. Összecsapott, igénytelen munka. - Milyen lehet a többi? - kérdeztük magunkban és szúrópróbaszerűen megnéztünk még néhány írást, a főoldal hivatkozásaiból mazsolázva. A kép valamivel jobb, de nem sokkal: Más cikkekben a "nyelvészet" jobb, azonban helyükre jön a fogalmak keverése (nem megfelelő kifejezések használata) és a bulváros szlogenek. Nagyon elkelne a korrektor. Külön megemlítjük, hogy a Papp István által jegyzett szakmai jellegű (többségében igényes) cikkek fényévekkel jobb "minőségűek", mint a "névtelen", illetve "f1világ" néven publikáltak. Értékelése: 4 pont.
Reklámok mennyisége, zavaró faktora: Meglehetősen zavaróak, még ha esetenként igyekeznek is úgy elhelyezni őket, hogy ne legyenek zavaróak. Soknak találjuk a főoldalon is és mindenhol máshol is a mindenféle direkt és indirekt reklámokat, ajánlókat, lájk gombokat, izéket. Értékelése: 4 pont.
Összbenyomás: Szívesen mennénk máskor is az f1vilag.hu-ra, mert bár vannak idegesítő hibái (melyeknek javítása elsősorban szándék kérdése), tartalmában nyújt olyan többletet, ami miatt érdemes időnként beleolvasni. Nagy kár, hogy a túl sok reklám és a hányaveti cikkek lehúzzák az átlagot. Értékelése: 6 pont.
Verdikt részünkről: 5 pont.
Verdikt részetekről: Alig várjuk.
*Több közvetítés onboard felvételein is látni lehetett, hogy a pilóta a kormány alá-mellé nyúl a DRS zóna elején ill. végén, hogy nyissa és csukja a szárnyat. Viszont az is tény, hogy pl. a Red Bull pilótája a kormányról vezérli. Így tehát vegyesnek tűnik a kép.