Lambdaszonda

Ami a hazai online autós-motoros médiából kimaradt. Vagy épp benne van, de nem kéne.

Friss topikok

  • Gixef: @Katana750: Minden kívánságod így váljon valóra: A következő bejegyzés a vezess.hu-val fog foglalk... (2012.09.10. 20:09) #16: Rendhagyó No. 2: A vég(e) - frissítve
  • Gixef: @Katana750: Ha el kell rugaszkodni a racionalitástól, akkor inkább Gold Wing... :) Az minden tekin... (2012.08.28. 11:08) #15: Rendhagyó...
  • Katana750: Én kamionsofőr vagyok nem tudok elvonatkoztatni attól,hogy tetszik a verda amiről az írás szól ava... (2012.07.14. 22:26) #14: Ez biza' jó
  • Gixef: @Katana750: Nálam is rendben van Guld Peti, kicsit talán szűkszavúak az írásai. Ereszthetné bővebb... (2012.06.21. 12:35) Helyesbítés, mert kell
  • Gixef: @Katana750: Remélem, hogy az időd, amit az olvasásra szánsz majd, nem lesz elfecsérelt. :) majd be... (2012.06.19. 18:14) Előszó és protokoll helyett

Címkék

#12: Második portáltükör poszt

2012.05.14. 17:07 Gixef

Ha már a hét végén Forma 1 futam volt, akkor úgy gondoltuk, hogy stílszerűen egy F1-el foglalkozó weboldalt teszünk nagyító alá. Ezúttal az f1vilag.hu-n néztünk körül, s tapasztalatainkat itt és most osztjuk meg olvasóinkkal. Természetesen követjük a korábban lefektetett értékelési rendszerünket, az esélyegyenlőség kardját hangosan csörgetve oldalunkon.

Első benyomás: A kezdőlapra érkezvén mindjárt kiveri a szemünket a két nagyméretű reklámbanner. ezt leszámítva - gyorsan végiggörgetve az oldalt - az első benyomásunk az volt, hogy sűrű. Rengeteg hivatkozás, szövegdoboz, banner, animáció. Értékelése: 4 pont

Áttekinthetőség: Mint ahogy az első benyomás már megalapozta, a "sűrűség" kicsit az áttekinthetőség rovására megy, a főoldalon legalábbis. Rég bevált szokás a fejléc alatt füleket létrehozni, ahol a különböző szekciók érhetőek el. Van is 9 fül, simán beférne még szükség szerint 1, vagy 2, épp ezért nem értjük a főoldalon lévő zsúfoltságot. Pozitívum, hogy néhány kulcsfontosságú infónak szemmel láthatóan állandó helye van a főoldalon. Értékelése: 5 pont.

Választék (sokszínűség): A weboldalon semmi olyat nem láttunk, amitől úgy igazán "ledobnánk a láncot", sem pozitív, sem negatív értelemben. Ott van minden olyan dolog, amit az ember (el)vár egy ilyen oldaltól, s ez mindenképp pozitív. Látszik, hogy a szerkesztők igyekeznek az olvasó fejével is gondolkodni, a témák jórészt nem tűnnek "muszájnak", vagy nyögvenyelősnek. Külön említést érdemelnek a "magazin" fül alatt lévő cikkek: Kifejezetten örömmel láttuk a technikai részletekről szóló cikkeket, amiket máshol nem igazán találni meg, így egyben legalábbis. Van video Rosberg kormánykerekéről (amelyen Godina Zsolt, a cikk szerzője szerint az állítható szárnyat is vezérlik -  nem feltétlen onnan vezérlik*), az ECU-ról (profi írás), töréstesztekről, satöbbi.  Értékelése: 7 pont

Igényesség: Ez a szempont okozta a legnagyobb fejtörést. Ugyanis a főoldal vezércikkét, mely a katalán nagydíjat elemzi, homlokráncolva olvastuk. Pocsék helyesírással, nyelvhelyességgel és mondatszerkesztéssel íródott cikk, fölöslegesen széttagolva. Összecsapott, igénytelen munka. - Milyen lehet a többi? - kérdeztük magunkban és szúrópróbaszerűen megnéztünk még néhány írást, a főoldal hivatkozásaiból mazsolázva. A kép valamivel jobb, de nem sokkal: Más cikkekben a "nyelvészet" jobb, azonban helyükre jön a fogalmak keverése (nem megfelelő kifejezések használata) és a bulváros szlogenek. Nagyon elkelne a korrektor. Külön megemlítjük, hogy a Papp István által jegyzett szakmai jellegű (többségében igényes) cikkek fényévekkel jobb "minőségűek", mint a "névtelen", illetve "f1világ" néven publikáltak. Értékelése: 4 pont.

Reklámok mennyisége, zavaró faktora: Meglehetősen zavaróak, még ha esetenként igyekeznek is úgy elhelyezni őket, hogy ne legyenek zavaróak. Soknak találjuk a főoldalon is és mindenhol máshol is a mindenféle direkt és indirekt reklámokat, ajánlókat, lájk gombokat, izéket. Értékelése: 4 pont.

Összbenyomás: Szívesen mennénk máskor is az f1vilag.hu-ra, mert bár vannak idegesítő hibái (melyeknek javítása elsősorban szándék kérdése), tartalmában nyújt olyan többletet, ami miatt érdemes időnként beleolvasni. Nagy kár, hogy a túl sok reklám és a hányaveti cikkek lehúzzák az átlagot. Értékelése: 6 pont.

Verdikt részünkről: 5 pont.

Verdikt részetekről: Alig várjuk.

http://f1vilag.hu/

*Több közvetítés onboard felvételein is látni lehetett, hogy a pilóta a kormány alá-mellé nyúl a DRS zóna elején ill. végén, hogy nyissa és csukja a szárnyat. Viszont az is tény, hogy pl. a Red Bull pilótája a kormányról vezérli. Így tehát vegyesnek tűnik a kép.

A bejegyzés trackback címe:

https://lambdaszonda.blog.hu/api/trackback/id/tr344508007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Raúl G. B. 2012.06.12. 16:11:54

hát honnan vezérlik az állítható hátsó szárnyat, ha nem a kormányról?

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.06.14. 09:17:17

@Raúl G. B.: Figyeld majd a fedélzeti kamerás felvételeket futam közben. A bal kezükkel lenyúlnak a kormány mellé/alá és ott állítják. Viszont köszi, hogy a kérdést felvetetted, mert az én információim sem voltak 100%-osan frissek: A Red Bull például valóban a kormányról vezérli. Nem tudom, hogy átálltak-e, vagy a "kezdetektől" így van-e. Sajnos elég ritkán "kapják el" a közvetítést rendezők, hogy a DRS zóna elején kapcsoljanak egy előzésre készülő autó onboard kamerájára.

Ennek tükrében javítottam a posztot is.

Raúl G. B. 2012.06.18. 08:17:38

Megnéztem a szóban forgó videó eredeti változatát, és ott bizony Rosberg ugyanazt mondja, mint amire le van fordítva. Tehát a Mercedesnél a kormányról vezérlik. Amit te látni szoktál, az a fékerőegyensúly a kanyarok előtt: azt tényleg a kormány mellett/alatt állítják.
süti beállítások módosítása