Lambdaszonda

Ami a hazai online autós-motoros médiából kimaradt. Vagy épp benne van, de nem kéne.

Friss topikok

  • Gixef: @Katana750: Minden kívánságod így váljon valóra: A következő bejegyzés a vezess.hu-val fog foglalk... (2012.09.10. 20:09) #16: Rendhagyó No. 2: A vég(e) - frissítve
  • Gixef: @Katana750: Ha el kell rugaszkodni a racionalitástól, akkor inkább Gold Wing... :) Az minden tekin... (2012.08.28. 11:08) #15: Rendhagyó...
  • Katana750: Én kamionsofőr vagyok nem tudok elvonatkoztatni attól,hogy tetszik a verda amiről az írás szól ava... (2012.07.14. 22:26) #14: Ez biza' jó
  • Gixef: @Katana750: Nálam is rendben van Guld Peti, kicsit talán szűkszavúak az írásai. Ereszthetné bővebb... (2012.06.21. 12:35) Helyesbítés, mert kell
  • Gixef: @Katana750: Remélem, hogy az időd, amit az olvasásra szánsz majd, nem lesz elfecsérelt. :) majd be... (2012.06.19. 18:14) Előszó és protokoll helyett

Címkék

#14: Ez biza' jó

2012.07.09. 14:18 Gixef

Nyilván egy alapjában véve pozitív hangvételű cikket nem kezdhetnénk úgy, hogy Bende Tibortól (aki tinédzseres  myvip stílusban Tibby-nek szólíttatja magát - hja, könnyű az örökifjúknak) nem szoktunk meg jó cikkeket. Emlékezetes az olvasóközönség köreiben is felháborodást kiváltó BMW vásárlós története, hogy csak egy példával éljünk. No, de igazából nem "Tibby" képességeiről szól ez a poszt... illetve azért mégis, hisz a Totalcar-on általa publikált teszt a 2012-es Kia Cee'd-ről igazán jó lett. Az ismerős autós-motoros weboldalakon úgy vagyunk, hogy ha egy tesztet el kell olvasni, a szerző neve meg is adja az alaphangulatot anélkül, hogy egyetlen betűt is elolvastunk volna a cikkből. A Totalcar esetében pl. ha Csikós Zsolt nevét látjuk, akkor nagy kedvvel állunk neki az olvasásnak, míg ha Winkler Róbertét, akkor ráncosodik a homlokunk. Bende Tibor esetében is általában nagy levegőt veszünk, mielőtt elkezdünk olvasni, így tettünk a Cee'd teszt esetében is. A végén pedig kifújtuk a levegőt, felismervén, hogy a cikk olvasása közben nagy valószínűséggel levegőt sem vettünk. Nem azért, mert olyan rövid lenne, sem pedig mert olyan "izgalmas". Hanem mert olyan könnyed, az egységsugarú olvasónak szóló információkkal, hogy az idő huss, elrepül s már a végére is értünk, pedig olvastunk meg volna. Tudjátok, mint amikor egy jó filmet szűk 1 órásnak érzünk, de a moziból kifelé látjuk, hogy majd' két órás volt.

Bende Tibor cikkével is így voltunk. Olvastuk még volna. Könnyed, kellemes hangvétel. Megkíméli az embert a száraz, semmitmondó katalógusadatoktól, nagyon helyesen. Aki arra kíváncsi, nézze meg a katalógust. Olyan információk és szempontok lettek kiemelve, melyek hasznosak, amik érdeklik a nem-autóbuzikat is, akik épp csak most állnak autóvásárlás előtt és választaniuk kell. Nem bonyolódott bele olyan műszaki kérdésekbe, melyek legfeljebb a Kia főkonstruktőrének jutna eszébe. Más típusokkal való összehasonlítás is rendben volt, a szerző nem hitre, vagy régi beidegződésekre alapozott, hanem többnyire tényekre. Nem maradt ki persze a cikkből a szubjektivitás, de ezúttal nem volt tolakodó, sem pedig személyi kultuszba forduló. Az ember kíváncsi egy autóbuzi magánvéleményére is, de csak akkor, ha az nem abból áll, hogy "mindenki hülye, csak én vagyok helikopter". A verdikt is rendben van, főleg úgy, hogy tényleg "verdikt", nem pedig "tégy ahogy gondolod, vagy fordítva" féle nesze-semmi-fogd-meg-jól "összegzés".

Összességében azt kell mondnunk, hogy Bende Tibor írása a Cee'd-ről számunkra nagyon kellemes "ahhoz képest" is, meg "amúgy" is.


Szubjektive: Sok ilyet szeretnénk, előre is köszi! :)

http://totalcar.hu/tesztek/2012/07/07/orarugogerincu_felpattano/

A bejegyzés trackback címe:

https://lambdaszonda.blog.hu/api/trackback/id/tr834637855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Katana750 2012.07.12. 19:05:32

Rád tekintettel elolvastam.Hagyjuk.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.13. 21:31:37

@Katana750: Szívesen veszem, ha kifejted a véleményed akkor is, ha az nem hízelgő. :)

Katana750 2012.07.14. 15:43:38

Félre vagyok értve. Tibby írására gondoltam. Nem is értem,hogy vetted magadra. Utána meg is bántam,hogy elküldtem mert olyan érdektelen számomra minden koreai autó,hogy nem vagyok objektív ítész Tibby-vel szemben sem. Tudom,hogy neked is a félszigeten készült a verdád. Bocs. Elfogadom ha az italomániámat a sárba tiprod ezután. A rizsrakétámért továbbra is kiállok.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.07.14. 20:58:26

@Katana750: Akkor nem vagy félreértve, mert nem vettem magamra. :) Az italomániádat meg tudom érteni, nekem is van olyanom egy kicsi, több olasz verdám is volt, köztük életem legjobbja, egy HF Integrale.
A motorom pedig... ha elolvasod a népítéletet, amit írtam róla, tudni fogod. :)

nepitelet.hu/motorok/suzuki/mozdonyallat/

A kritikáim esetén egyáltalán nem nézem, hogy milyen autóról szól, csakis magát az írást. :)

Katana750 2012.07.14. 22:26:45

Én kamionsofőr vagyok nem tudok elvonatkoztatni attól,hogy tetszik a verda amiről az írás szól avagy nem. Így a továbbiakban inkább rád bízom a kritikát én meg olvasok. Olvasom a mozdonyállatot.
süti beállítások módosítása