Az első olyan posztot olvashatjátok a Lambdaszonda blogon, mely nem egy bizonyos sajtóanyagot vesz górcső alá, hanem egy autós website-ot értékel különböző szempontok alapján. A tisztességes eljárás megköveteli, hogy ezek a szempontok rögzítettek legyenek, ezért a jövőben - ha website értékelés lesz a téma - mindig ezek a szempontok lesznek mérve. Természetesen bármennyire is igyekszünk objektíven pontozni a különböző szempontokat, nyilván a személyes ízlésünk, beállítottságunk meg fog látszani. Épp ezért köszönettel vesszük, ha a tisztelt olvasóközönség is ugyanezen szempontok alapján, kommentekben értékeli az adott oldalt, a végeredmény megállapításakor figyelembe fogjuk venni a véleményeteket. Természetesen örömmel veszünk - hacker szlenggel élve - targeteket is. Rajta leszünk.
Az értékeléseket rögzített szempontok pontozásával (1-10 között, 1 a legrosszabb, 10 a legjobb), ezek rövid magyarázatával és összesítésével fogjuk elkövetni.
Szempontok:
- Első benyomás
- Áttekinthetőség
- Választék (sokszínűség)
- Igényesség
- Reklámok mennyisége, zavaró faktora
- Összbenyomás
Az első "célpontot" sorsolás útján választottuk ki, és az Az Autó (korábban Autó2) lett a szerencsés (?).
Lássuk hát.
A papíralapú Az Autó magazin online édestestvére, a néhai A2.hu utódja a mai témánk.
Első benyomás: A weboldalra érkezve elsőként az uralkodó piros szín tűnik fel, főleg most, amikor a fejléces reklámbannernek is van egy nagyobb piros felülete. Nem kap az ember idegrohamot tőle, de szoknia kell a szemnek. Értékelése: 5 pont
Áttekinthetőség: Első ránézésre nem tűnik túl jónak, mert a szemet megkavarja a sok-sok színes banner, de ha az ember tényleg olvasgatni akar, akkor rájön, hogy nem is annyira rossz. A fontosabbnak ítélt dolgok könnyen észrevehető helyen vannak, az oldalon való navigálás nem okoz különösebb gondot. Az oldal struktúráját jónak találjuk Értékelése: 6 pont
Választék (sokszínűség): Vannak kérdőívek, nyeremény lehetőségével (erre külön visszatérünk majd egy későbbi időpontban, mert kíváncsiak vagyunk, hogy kamu-e, vagy valóban nyert valaki), vannak újautó és márkakereskedői árlisták, stb, de semmi olyan plusz, amitől "el lennénk ájulva". Értékelése: 5 pont.
Igényesség: Azok a cikkek, melyeket elolvastunk (szúrópróbaszerűen néhányat), túlnyomó többségében jól meg voltak írva mind nyelvhelyességi, mind stilisztikai, avagy helyesírási szempontból, s tartalmilag sem találtunk nagyon elrontott dolgokat. Ha a cikk írója szubjektív magándolgait is belekeverte mondjuk egy tesztbe, azt nem tolakodóan tette. Az öncélú trágárkodás, műmájer gettószleng, igénytelen, slendrián kifejezésmód nincs a cikkírók eszköztárában, mint ahogy a politikai állásfoglalások is hiányoznak, illetve dehogy is hiányoznak, azért jó, hogy az A2.hu-n nem találkoztunk ilyenekkel. Érzésünk szerint a konzervatívabb vonalat részesítik előnyben, kicsit több kulturált lazaság beleférne. Értékelése: 7 pont
Reklámok mennyisége, zavaró faktora: Meglehetősen tele van szórva a főoldal reklámokkal, meg ajánlókkal, amelyeket szintén a reklámok közé sorolunk, hisz reklámbannerek formájában találjuk nagy részüket. Értékelése: 4 pont.
Összbenyomás: Az A2.hu nem okoz mentális kataklizmát sem pozitív, sem negatív értelemben. Összbenyomásunk az, hogy azt a középutat választották, amely inkább az igényesség és korrektség felé kanyarodik. Értékelése 6 pont.
Verdikt részünkről: 5,5 pont
Verdikt részetekről: Alig várjuk.