Lambdaszonda

Ami a hazai online autós-motoros médiából kimaradt. Vagy épp benne van, de nem kéne.

Friss topikok

  • Gixef: @Katana750: Minden kívánságod így váljon valóra: A következő bejegyzés a vezess.hu-val fog foglalk... (2012.09.10. 20:09) #16: Rendhagyó No. 2: A vég(e) - frissítve
  • Gixef: @Katana750: Ha el kell rugaszkodni a racionalitástól, akkor inkább Gold Wing... :) Az minden tekin... (2012.08.28. 11:08) #15: Rendhagyó...
  • Katana750: Én kamionsofőr vagyok nem tudok elvonatkoztatni attól,hogy tetszik a verda amiről az írás szól ava... (2012.07.14. 22:26) #14: Ez biza' jó
  • Gixef: @Katana750: Nálam is rendben van Guld Peti, kicsit talán szűkszavúak az írásai. Ereszthetné bővebb... (2012.06.21. 12:35) Helyesbítés, mert kell
  • Gixef: @Katana750: Remélem, hogy az időd, amit az olvasásra szánsz majd, nem lesz elfecsérelt. :) majd be... (2012.06.19. 18:14) Előszó és protokoll helyett

Címkék

#16: Rendhagyó No. 2: A vég(e) - frissítve

2012.09.06. 14:31 Gixef

Ide sem kell különösebb elemzés, hacsak nem az, hogy kezd kikristályosodni sok minden, de erről majd egy hamarosan megjelenő posztban szólunk részletesen.

A lényeg most az, hogy a Totalbike főszerkesztője, Zirig Árpád ismét (utóbbi zsinórban harmadszor) alulmúlt bármilyen várakozást, melyet a még odajáró kötélidegzetű olvasók minimálisan támasztanak egy autós-motoros oldallal szemben. Nem kell semmit sem írnunk, a "cikk" és az áthivatkozott kommentblog hozzászólásai elmondanak mindent helyettünk. Hozzátenném, hogy a "cikk" nagyon gyorsan lekerült a Totalcar főoldaláról, de már késő. Íme, tessék:

http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2012/09/05/te_nekem_ne_dudalj/

Még csak azzal sem védekezhet senki, hogy magánvélemény, mikor ez az... hm... írás ott virított a főoldalon, ez pedig azt jelenti, hogy a Totalcar felvállalja az abban szereplőket. Mi úgy véljük, hogy ennél lejjebb nemigen lehet már süllyedni, de azért mégsem állítjuk biztosra, hisz ahogy látjuk, a tehetségtelenséggel párosuló szorgalom bármire képes. De hogy mennyire van ebben igazunk, döntsék el az olvasók.

Csak egy apró nüansz: A Totalcar farvizének segítségével (is, elsősorban persze kiváló szakmai kvalitásaival) "felkapaszkodott" BOSCH Technikus, alias Novoth Tibor, aki jelenleg novothauto néven kommentel ezt írta (nem szó szerinti idézet):

"Árpád, Perkupára menet a halk motoroddal, a közbeeső falvakon áttoltad?"

Zirig pedig természetesen és szokás szerint hallgat, mint az a bizonyos végtermék a gazban, ahelyett, hogy megtenné, amit kell, és szépen elnézést kérne azért a mocsokért, mellyel ismét beterítette az olvasókat.

Frissítés: Megjelent (mondhatni a dögszagra) Winkler főszerkesztő országos cimborája, az amúgy a végletekig primitív, állandóan kompenzáló és igen beképzelt Kőbájker is a Vélemény rovatban, aki hozzátette a magáét Zirig világához, megmondva a "frankót" az - idézem - köcsög kerékpárosokról, meg a köcsög autósokról, meg a köcsög mindenkiről. Ha az ember kicsit elmerül Kőbájker mostani és korábbi "munkásságában", rájöhet hamar, hogy ennek a kifinomult ízlésű önjelölt firkásznak mindenki köcsög, csak ő, és az általa nyalt ülepek tulajdonosai nem.


Itt sem - mint már annyiszor - a mondanivaló alapvetéseivel van bajunk, hanem azzal az alpári, primitív, bunkó stílussal, szóhasználattal, satöbbi, mellyel operál.

Íme a mocsok linkje: http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2012/09/11/miert_nem_a_kerekparuton_mennek_a_kocsog_biciklisek/

#15: Rendhagyó...

2012.08.17. 22:22 Gixef

Rendhagyó, mert csak a linket tesszük közzé, kommentárt nem. Minek, a "cikk" önmagáért beszél. Meg a kommentek is (míg le nem tiltják).

http://totalbike.hu/hirek/2012/08/17/szopni_jarnak_a_facebookra/#comments

#14: Ez biza' jó

2012.07.09. 14:18 Gixef

Nyilván egy alapjában véve pozitív hangvételű cikket nem kezdhetnénk úgy, hogy Bende Tibortól (aki tinédzseres  myvip stílusban Tibby-nek szólíttatja magát - hja, könnyű az örökifjúknak) nem szoktunk meg jó cikkeket. Emlékezetes az olvasóközönség köreiben is felháborodást kiváltó BMW vásárlós története, hogy csak egy példával éljünk. No, de igazából nem "Tibby" képességeiről szól ez a poszt... illetve azért mégis, hisz a Totalcar-on általa publikált teszt a 2012-es Kia Cee'd-ről igazán jó lett. Az ismerős autós-motoros weboldalakon úgy vagyunk, hogy ha egy tesztet el kell olvasni, a szerző neve meg is adja az alaphangulatot anélkül, hogy egyetlen betűt is elolvastunk volna a cikkből. A Totalcar esetében pl. ha Csikós Zsolt nevét látjuk, akkor nagy kedvvel állunk neki az olvasásnak, míg ha Winkler Róbertét, akkor ráncosodik a homlokunk. Bende Tibor esetében is általában nagy levegőt veszünk, mielőtt elkezdünk olvasni, így tettünk a Cee'd teszt esetében is. A végén pedig kifújtuk a levegőt, felismervén, hogy a cikk olvasása közben nagy valószínűséggel levegőt sem vettünk. Nem azért, mert olyan rövid lenne, sem pedig mert olyan "izgalmas". Hanem mert olyan könnyed, az egységsugarú olvasónak szóló információkkal, hogy az idő huss, elrepül s már a végére is értünk, pedig olvastunk meg volna. Tudjátok, mint amikor egy jó filmet szűk 1 órásnak érzünk, de a moziból kifelé látjuk, hogy majd' két órás volt.

Bende Tibor cikkével is így voltunk. Olvastuk még volna. Könnyed, kellemes hangvétel. Megkíméli az embert a száraz, semmitmondó katalógusadatoktól, nagyon helyesen. Aki arra kíváncsi, nézze meg a katalógust. Olyan információk és szempontok lettek kiemelve, melyek hasznosak, amik érdeklik a nem-autóbuzikat is, akik épp csak most állnak autóvásárlás előtt és választaniuk kell. Nem bonyolódott bele olyan műszaki kérdésekbe, melyek legfeljebb a Kia főkonstruktőrének jutna eszébe. Más típusokkal való összehasonlítás is rendben volt, a szerző nem hitre, vagy régi beidegződésekre alapozott, hanem többnyire tényekre. Nem maradt ki persze a cikkből a szubjektivitás, de ezúttal nem volt tolakodó, sem pedig személyi kultuszba forduló. Az ember kíváncsi egy autóbuzi magánvéleményére is, de csak akkor, ha az nem abból áll, hogy "mindenki hülye, csak én vagyok helikopter". A verdikt is rendben van, főleg úgy, hogy tényleg "verdikt", nem pedig "tégy ahogy gondolod, vagy fordítva" féle nesze-semmi-fogd-meg-jól "összegzés".

Összességében azt kell mondnunk, hogy Bende Tibor írása a Cee'd-ről számunkra nagyon kellemes "ahhoz képest" is, meg "amúgy" is.


Szubjektive: Sok ilyet szeretnénk, előre is köszi! :)

http://totalcar.hu/tesztek/2012/07/07/orarugogerincu_felpattano/

Helyesbítés, mert kell

2012.06.07. 08:41 Gixef

Kedves olvasók, a tegnap este publikált, a Totalcar által lehozott taxis cikk kritikáját eltávolítottuk. Nem annyira szégyen elismerni - s most megtesszük -, hogy az első olvasatra öncélúnak tűnő gizdáskodás és sok esetben plebej szóhasználat épp a téma súlyát volt hivatott mélyíteni. A ma reggeli, újbóli átolvasások és elemzés után döntöttünk úgy, hogy helyre tesszük ezt a dolgot. Nem éltünk azzal a lehetőséggel, hogy suttyomban töröljük és csendben üldögélünk, mert felelősséggel tartozunk mindazért, amit itt kijelentünk. Ha elszúrjuk, akkor azt bizony helyre kell tenni és tanulni a hibákból.

Köszönjük megértéseteket.

#13: Vezess (Volt-ot)!

2012.05.22. 20:35 Gixef

Minekutána a nem túl távoli múltban kezdték meg a Chevy Volt (és tesója, az Opel Ampera) forgalmazását, természetesen szinte mindegyik magára valamit is adó autós oldal tesztelte, de minimum írt valamit a témával kapcsolatban. Ha már így alakult, el is olvastunk jó néhány cikket a legkülönfélébb online magazinok weboldalán, hisz kiváló összehasonlítási alap volt, merthogy ugyanarról szóltak. Először az volt a tervünk, hogy háziversenyt rendezünk pontozással és sorrenddel, de aztán úgy döntöttünk, hogy csak a szerintünk legjobb írást mutatjuk be.

Hölgyeim és Uraim, a Chevy Volt utólag meghirdetett, értékelt és díjazott cikkíró versenyt egyértelműen Szörényi András nyerte, aki a Vezess.hu-n publikálta írását. Hogy kiket utasított maga mögé? Szerintünk mindenkit, aki ebben a témában cikket írt, legyen az teszt, vagy más híradás.

Pedig a nyertes cikk nem operál semmiféle olyan eszközzel, melyre azt mondhatnánk, hogy hűűűű, esetleg hogy aztaaaa... Mégis úgy gondoljuk, hogy az írás hangvétele, megfogalmazása, kiegyensúlyozottsága mindegyik konkurens cikknél jobb, kellemesebb. Igen, ez a legmegfelelőbb szó: Kellemes. Nem bombázza az embert száraz, és javarészt az egységsugarú olvasó számára érdektelen adatokkal. Ami technikai specifikációt megemlít, az elég, és könnyen befogadható. Az összehasonlítások más típusokkal tényeken és nem félinformációkon, vagy feltételezéseken, horribile dictu szubjektív hiten (meggyőződésen) alapulnak, ez külön jó pont. Az egész írás könnyed, nem akar erőltetetten poénkodni, ráadásul azokra a kérdésekre fókuszál, amelyek az átlagembert is érdekelhetik, nem csak a fanatikus benzin, illetve villanyvérűeket. Nem jön a cikkíró a saját történeteivel, nem akar kvázi személyi kultuszt építeni sem maga, sem más köré, és a szubjektív véleménye sem nyomja rá a bélyegét az egész írásra. Ugyanis az olvasó nem az író esetleges hajlamaira, vagy hobbijaira, vagy esetlegesen félrement ízlésvilágára kíváncsi, hanem lehetőleg a tényekre, melyek értékelésénél elsősorban a közérthető objektivitást várja. Nos, ez utóbbi fogalom - az objektivitás - ismeretlen sajnos igen sok önjelölt újságíró számára. Jó volt (sőt, a legjobb volt) tehát Szörényi András írását olvasni a Chevy Volt-ról, köszönjük.

Szubjektíve: Könnyed, kellemes írás, nem túl rövid, nem túl hosszú, az összehasonlításokat sem öncélúan állítja valamelyik oldal támogatására. Száraz adat csak amennyi muszáj, ezt szeretjük. A helyesírás és egyéb "magyarságok" is rendben vannak, leszámítva egy esetet, ahol szerintünk a szövegszerkesztő tréfálkozott a cikkíróval.

http://www.vezess.hu/teszt/2_7_liter_igy_konnyu/37123/

#12: Második portáltükör poszt

2012.05.14. 17:07 Gixef

Ha már a hét végén Forma 1 futam volt, akkor úgy gondoltuk, hogy stílszerűen egy F1-el foglalkozó weboldalt teszünk nagyító alá. Ezúttal az f1vilag.hu-n néztünk körül, s tapasztalatainkat itt és most osztjuk meg olvasóinkkal. Természetesen követjük a korábban lefektetett értékelési rendszerünket, az esélyegyenlőség kardját hangosan csörgetve oldalunkon.

Első benyomás: A kezdőlapra érkezvén mindjárt kiveri a szemünket a két nagyméretű reklámbanner. ezt leszámítva - gyorsan végiggörgetve az oldalt - az első benyomásunk az volt, hogy sűrű. Rengeteg hivatkozás, szövegdoboz, banner, animáció. Értékelése: 4 pont

Áttekinthetőség: Mint ahogy az első benyomás már megalapozta, a "sűrűség" kicsit az áttekinthetőség rovására megy, a főoldalon legalábbis. Rég bevált szokás a fejléc alatt füleket létrehozni, ahol a különböző szekciók érhetőek el. Van is 9 fül, simán beférne még szükség szerint 1, vagy 2, épp ezért nem értjük a főoldalon lévő zsúfoltságot. Pozitívum, hogy néhány kulcsfontosságú infónak szemmel láthatóan állandó helye van a főoldalon. Értékelése: 5 pont.

Választék (sokszínűség): A weboldalon semmi olyat nem láttunk, amitől úgy igazán "ledobnánk a láncot", sem pozitív, sem negatív értelemben. Ott van minden olyan dolog, amit az ember (el)vár egy ilyen oldaltól, s ez mindenképp pozitív. Látszik, hogy a szerkesztők igyekeznek az olvasó fejével is gondolkodni, a témák jórészt nem tűnnek "muszájnak", vagy nyögvenyelősnek. Külön említést érdemelnek a "magazin" fül alatt lévő cikkek: Kifejezetten örömmel láttuk a technikai részletekről szóló cikkeket, amiket máshol nem igazán találni meg, így egyben legalábbis. Van video Rosberg kormánykerekéről (amelyen Godina Zsolt, a cikk szerzője szerint az állítható szárnyat is vezérlik -  nem feltétlen onnan vezérlik*), az ECU-ról (profi írás), töréstesztekről, satöbbi.  Értékelése: 7 pont

Igényesség: Ez a szempont okozta a legnagyobb fejtörést. Ugyanis a főoldal vezércikkét, mely a katalán nagydíjat elemzi, homlokráncolva olvastuk. Pocsék helyesírással, nyelvhelyességgel és mondatszerkesztéssel íródott cikk, fölöslegesen széttagolva. Összecsapott, igénytelen munka. - Milyen lehet a többi? - kérdeztük magunkban és szúrópróbaszerűen megnéztünk még néhány írást, a főoldal hivatkozásaiból mazsolázva. A kép valamivel jobb, de nem sokkal: Más cikkekben a "nyelvészet" jobb, azonban helyükre jön a fogalmak keverése (nem megfelelő kifejezések használata) és a bulváros szlogenek. Nagyon elkelne a korrektor. Külön megemlítjük, hogy a Papp István által jegyzett szakmai jellegű (többségében igényes) cikkek fényévekkel jobb "minőségűek", mint a "névtelen", illetve "f1világ" néven publikáltak. Értékelése: 4 pont.

Reklámok mennyisége, zavaró faktora: Meglehetősen zavaróak, még ha esetenként igyekeznek is úgy elhelyezni őket, hogy ne legyenek zavaróak. Soknak találjuk a főoldalon is és mindenhol máshol is a mindenféle direkt és indirekt reklámokat, ajánlókat, lájk gombokat, izéket. Értékelése: 4 pont.

Összbenyomás: Szívesen mennénk máskor is az f1vilag.hu-ra, mert bár vannak idegesítő hibái (melyeknek javítása elsősorban szándék kérdése), tartalmában nyújt olyan többletet, ami miatt érdemes időnként beleolvasni. Nagy kár, hogy a túl sok reklám és a hányaveti cikkek lehúzzák az átlagot. Értékelése: 6 pont.

Verdikt részünkről: 5 pont.

Verdikt részetekről: Alig várjuk.

http://f1vilag.hu/

*Több közvetítés onboard felvételein is látni lehetett, hogy a pilóta a kormány alá-mellé nyúl a DRS zóna elején ill. végén, hogy nyissa és csukja a szárnyat. Viszont az is tény, hogy pl. a Red Bull pilótája a kormányról vezérli. Így tehát vegyesnek tűnik a kép.

#11: Családi nap, Opel módra

2012.05.12. 21:30 Gixef

Tudjuk, hogy sok vállalat olyan idióta, pszihopata, a valóságtól, a normális élettől- és értékrendtől elrugaszkodott marketingeseket és reklám"szakembereket" alkalmaz, hogy egy-egy hirdetés, vagy reklám láttán - miután lehiggadtunk - felmerül bennünk a kérdés, hogy az illető vállalat menedzserei épelméjűek-e, hogy ilyenért pénzt adtak, illetve engedélyezték, hogy kikerüljön az "utcára". Lévén, hogy a csiperkegomba értelmi szintjénél intelligensebb embereket inkább felidegesíti és ellenérzést vált ki, semmint a "rohanok megvenni" reakciót.

Az Opel Magyarország kitalálta, hogy családi napot rendez. Dicséretes lenne, ha nem lenne már tapasztalatunk, hogy az efféle rendezvények többségükben miről szoktak szólni: Néphülyítés, hazudozás az autók fogyasztásáról (és egyéb képességeikről), lepukkant és/vagy kiöregedett celebek és "sztárok", esetleg valamelyik kertévé "tehetségkutató" műsoraiban feltűnt ifjú tehetség(telen)ek szerepeltetése, felháborító színvonalú és minőségű műsorok keretében. Unalom, kultúrmocsok.

Az Opel Magyarország ettől függetlenül mondja, hogy "a miénk más lesz". Még mielőtt elkezdenénk TELJESEN elhinni, szemünk elé téved a kereskedelmi tévécsatornákon a reklámspot: Az Opel családi nap legfőbb (programzáró!!!) attrakciója nem más lesz, mint a Tankcsapda.

Még egyszer: Az Opel családi nap legfőbb attrakciója nem más lesz, mint a Tankcsapda.

Igyekszünk, hogy írásaink kulturáltak legyenek, s mindazon motívumoktól mentesek, melyek ellen "harcolunk", de most enyhe kivételt kell tennünk egyetlen szó erejéig, azt is kicsillagozva: Hát aztak***a!

Érti a kedves olvasó ugye? Anyuci és apuci összepattintja mondjuk a 7 és 10 éves lurkókat, és elmegy egy családi napra, játszóházaznak, nézelődnek, majd este beállnak  Tankcsapdát hallgatni. Gyerünk kisfiam, headbangelj! És itt most nem a Tankcsapda a lényeg. Ők csinálják amit, abban a stílusban, amelyikben, olyan színvonalon, amilyenen. Sem pozitív, sem negatív kritikával nem akarjuk illetni, ez nem zenekritika blog.

Hanem hogy a Tankcsapda, mint zenei stílus, miként passzol össze egy családi nappal? Mert arról nem tudunk, hogy például Halász Judit, vagy az Alma együttes zenéit kezdték volna játszani. Szó se róla, százszor inkább Tankcsapdát hallgatunk, mint Fekete Pákót, vagy DJ akárkit, esetleg valami wannabe gettóreppert, horribile dictu Nagy Alekosz feat Fásy Ádám...

De remélem azért abban nem tévedünk nagyot (sőt, talán kicsit sem), hogy a Tankcsapda és minden más ilyen és hasonló stílust képviselő zenekar NEM VALÓ egy családi napra. Való sörfesztiválra, való motorostalálkozóra, satöbbi. De nem családi napra. Különvéleményünk - melyet nem tudunk statisztikai adatokkal alátámasztani, hanem személyes tapasztalatunk -, hogy a Tankcsapda célközönsége, rajongótábora a kemény zenéket kedvelő emberekből kerül ki, akik ha vesznek is új autót, az szinte biztosan nem Opel lesz...

Ha a világon máshol is olyan degenerált az Opel marketingje, mint itthon, nem csodálkozunk azon, hogy a csőd szélén egyensúlyoz.

Természetesen nem írunk kritikát anélkül, hogy ne tájékozódnánk: az Opel családi napjának vannak érdekesnek ígérkező programjai is, akit érdekel, megtalálja. Egyet emelünk ki, mértéket nem ismerő tiszteletünk jeléül: Veres Zoltán műrepülő világ- és európabajnok is bemutatót fog tartani.

A végére pedig egy kis nyalánkság: A családi nap hivatalos weboldaláról le szerettük volna tölteni a programfüzetet, azonban a 17 MB-os file letöltését 20 perc után 7,18 MB-nál (hajóvonták találkozása tilos) meguntuk, és inkább az egyik támogató honlapján néztük meg a programokat. Az Opel tehát IT háttérrel is rendesen fel van készülve...

#10: Napi uszítás - Totálgáz.

2012.05.09. 16:36 Gixef

A Totalcar mai "atombombája" egy számunkra újnak tűnő név által fémjelzett, rendőr- és rendőrség ellenes cikk, tele féligazságokkal, sértődöttséggel, egyoldalú látásmóddal és jó adag demagóg csúsztatással. Külön érdekesség, hogy a cikk írója nem adta a valódi nevét írásához, ugyanis a cikkben szerzőként megadott -bakos- név mögött egy link van, ami a csikos@mail.totalcar.hu címre mutat. Vagyis úgy tűnik, hogy a cikket a Totalcar szerintünk (is) legstílusosabb újságírója, Csikós Zsolt hozta össze, ami - ha így van és tőle származik az írás - számunkra mindenképp döbbenet. Gyorsan el is mentettük a cikket tartalmazó oldalt, biztos ami biztos. Feltűnő még, hogy a cikkben van egy fotó (fehér Infiniti az út szélén, mögötte rendőrautó), amelyet korábban már láthattunk a Totalcar egyik cikkében, mely szintén rendőr(ség)gyalázó írás volt, Winkler Róbert előadásában. Mint ahogy akkor az, most ez az írás kavart hatalmas hullámokat, a cikk kommentblogjában egymásnak estek kissé az emberek, nagyon hamar nagyon sok komment érkezett. Érdemes szemezgetni belőlük, akinek van türelme végigolvasni őket. A Totalcar módszereitől sosem volt idegen a kattintásvadász, megosztó és ellentéteket szító cikkek publikálása, sokszor kemény kritikával illették emiatt az olvasók, nem mintha ettől változott volna bármi is. Érzésünk szerint most kissé elvetették a sulykot, ám hogy ebben igazunk van-e, vagy sem, a jövő fogja igazolni/cáfolni.

Nem szeretnénk abba belemenni, hogy a cikkben leírtak jogosságát, valóságtartalmának arányát elemezgessük, esetleg korteskedni kezdjünk a mondanivaló mellett, vagy ellen. Mint már annyiszor, most sem elsősorban a téma az, ami kiváltotta nemtetszésünk, hanem a stílus, a megfogalmazások, a szóhasználat. Nem gondoljuk, hogy egy autós magazinnak ezt így, ebben a formában fel kellett volna vállalnia. Az uszítás, a hangulatkeltés, a durva általánosítás mind öncélú és visszatetszést keltő eszköz, nem való oda, ahol megjelent. Sajnáljuk, kár érte.

Szubjektíve: Fölöslegesen ostoba írás, ugyanezt le lehetett volna írni a hisztis, öncélú hatásvadász momentumok nélkül is. Ahogy az ismeretlen bölcs mondta: A jó diplomata úgy küld el a fenébe, hogy örülsz, hogy elmehetsz oda.

http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2012/05/09/hogyan_intezkedjunk_rendorrel_szemben/

#9: Móka, Autó-Motor módra.

2012.05.08. 14:55 Gixef

Ha már az előző posztban is említett Autó Motor online kiadást nézegettük, megakadt a szemünk egy kis mókázáson, amin nagyobb részt jókat röhögtünk. A téma nem más, mint hogy elmagyarázzák, mit jelentenek az autóhirdetésekben a különböző kifejezések. Van jó néhány sor, mi most a szerintünk legjobbakat tesszük közzé:

Megkímélt állapot – hozzá se nyúltunk az állapothoz az évek során, csak az autót használtuk.

Síbeda – lyuk van a tetőn.

Kabrió – tető van a lyukon.

Jó gumi – nincs gyerekem.

Friss vizsga – most végeztem az egyetemen.

Hölgy tulajdonostól – rossz a kuplung.

Második autó – nem fér be a garázsba, az utcán parkol.

Kulturált utastér – komolyzenei CD a rádióban.

Riasztó – a képről is látszik, hogy az.

Garantált futásteljesítmény – saját kezűleg tekertem vissza.

Légzsák nem nyílt – nincs is benne.

Enyhén sérült – k#ß<@ nagy csattanás volt.

Törzskönyv – indiáné volt.

Mercedes dízelmotorral – hangos és lassú.

75 %-os gumi – gum.

Mindene eredeti – még olajat se cseréltem.

Kihasználatlanság miatt eladó – nem tudok vezetni.

6 literes fogyasztás – 25 kilométeren.

Limitált kiadás – legfeljebb egymilliót kell rákölteni.

Erős motorral – most adalékoltam.

 

Aki elolvasná az összeset: http://automotor.hu/tanacsado/autohirdetes-magyar-ertelmezo-szotar-368731

 

Szubjektíve: Szeretjük a mókát, főleg az ilyesfélét.

#8: Matek, Autó-Motor módra

2012.05.08. 14:32 Gixef

Az Autó-Motor online kiadásában van egy olyan, hogy "fair vezető". Ezt a szekciót megnyitva leginkább közlekedésbiztonsági híreket, elemzéseket, vagy bújtatott reklámokat olvashatunk, utóbbiból nem találtunk sokat, szerencsére. A "fair vezető" szekcióban van egy érdekes cikk, mely egy németországi felmérésről szól, melyben gyerekeknek kellett értékelniük szüleik vezetési stílusát, különböző szempontok alapján. Mint családos embernek, fel is keltette az érdeklődésem, végig is olvastam és találtam is egy érdekes részt, idézem a teljes bekezdést:

Az eredmények betekintést nyújtanak az apukák és anyukák vezetési stílusa közötti különbségbe is gyerekeik nézőpontjából. Bár a megkérdezett gyerekek többsége (73%) elismerte, hogy édesapja általában gyorsabban vezet, és több mint harmaduk szerint (37%) apjuk vezetési stílusa egyenesen agresszív, összességében mégis az apukák vezetésével elégedettebbek (49%).

Ebből az a következtetés a legérdekesebb, miszerint a gyerekek az apukák vezetésével elégedettebbek az anyukákéval szemben, holott csak 49% nyilatkozott így a cikk szerint.

Szubjektive: Csupán egy apró ellentmondás, amit a cikkből kiragadtunk, több nagyon nincs is. Azonban várt volna az ember a száraz adatokon kívül valamiféle összefoglalót, esetleg egy szakértő (abból úgyis van doszt mindenhol, minden témában) véleményét, tanácsait. Olyan érzésünk van, hogy valaki lefordított egy anyagot, "oszt' jónapot". Arról nem is beszélve, hogy vannak itt-ott helyesírási és mondatszerkezeti problémák is, a korrektor (ha van) kicsit beszunyált.

http://automotor.hu/fair-vezeto/a-szulok-nem-mutatnak-jo-peldat-gyerekeiknek-440356

#7: Talán mást vártam? Televíziózás "mesterfokon"

2012.05.07. 13:32 Gixef

Lehetőség szerint igyekezni fogunk, hogy a honi televíziózással ne nagyon foglalkozzunk, most azonban kivételt teszünk. Ritkán lesz ilyen kivétel, de most lennie KELL.

Posztunk apropója az a gyönyörűséges esemény, miszerint Michelisz Norbi, a Zengő motorsport szimpatikus és tehetséges pilótája a a túraautó világbajnokság (WTCC) hazai versenyhétvégéjén futamot nyert, mindenkit lerajtolva olyan neveket utasított maga mögé, mint Menu, Muller, Huff, vagy Tarquini. Ez a poszt nem azért íródik, hogy a futamot kitárgyalja, arra sok más portál és blog vállalkozott. Akit érdekel és nem szeretne keresgélni, ajánljuk a RacingDream blogot: http://racingdream.blog.hu/2012/05/06/norbi_itthon_nyert

Azért ragadtattuk magunkat poszt írására, mert szerintünk ami a hét végén történt a túraautó világbajnokságban, az magyar szempontból mindenképp sporttörténeti esemény. És itt álljunk is meg. A remek futam után felbolydult az internet,mindenki, aki számít, valamilyen formában világgá kürtölte a hírt, komment hegyek születtek, mindenki gratulált, örült, attól függetlenül, hogy egyébként figyelemmel követi-e a motorsport eseményeket, vagy sem.

Megdöbbenésünk tárgya a televíziók, azon belül is a két legnagyobb kereskedelmi tévécsatorna "reagálása". A "királyi" tévé még egy nyúlfarknyi sporthírek keretén belül hírt adott a győzelemről. Már itt is bandzsítottunk, hogy ennél azért többet érdemelne, de egye fene, több mint a semmi.

A két kereskedelmi tévé közül azonban az egyik mélyen hallgatott a sikerről, sőt arról is, hogy bármi történt volna a hét végén a Hungaroringen.

A másiknak van egy favorizált semmirekellő celebje, aki most épp autóversenyzőnek képzelte magát és a versenyhétvége egyik betétfutamában indulva tetőre rakott egy Lotust, meg még kettőt összetört. Ez persze mindjárt hír volt, több percnyi műsoridőt rászánva az egyébként röhejes, blamás esetre, melynek kétbalkezes, rettentően celeb főszereplőjén az egész internetes társadalom (is) teli torokból röhög. Szerencsére már másnap bevonták a versenyengedélyeit, de ami a lényeg, hogy EZ hírértékű, míg az, hogy egy igazi versenyző lényegében magyar sporttörténelmet írt, arról egy hangot sem.

És akkor a kisebb csatornákról még nem is beszéltünk, nem is akarunk.

Csodálkoznak és megsértődnek ezen televíziós csatornák munkatársai, ha a média fertőjének, igénytelen, bevétel- és reklámhajhász, semmiféle újságírói és televíziós etikát nem ismerő, népbutító szemétdomboknak nevezik őket a jobb érzésű emberek? Igen, azok és még annál is jobban. Szégyen, hogy ilyen csatornák működhetnek országos lefedettséggel. Nem csak a Zengő team sikerének elhallgatása miatt, régóta tudjuk már ezeket, de ez az aljas húzásuk kicsapta a biztosítékot. Nagyon.

Nyilván most az ezen televíziók műsorain szocializálódott kedves nézők háborognak, de szerintem mégsem, mert ők az ilyen blogoknak, mint pl. a Lambdaszonda a környékére sem vetődnek.

Szóval innen üzenjük a kereskedelmi televíziók műsorigazgatóinak, hogy reméljük, egyszer megkapják azt a "jutalmat", amit anyaszomorító ténykedésükkel kiérdemelnek.

Szó sincs arról, hogy Michelisz Norbit kiemelten kéne kezelni. Illetve dehogyisnem! Minden olyan magyart kiemelten kéne kezelni a médiában, aki teljesítményével, elért eredményeivel Magyarország és a magyarok jó hírét öregbíti világszerte, nem csak pálgiumok (nem írtam hibásan!) és egyéb "nyalánkságok" jutnak eszükbe, ha azt hallják: magyar.

Rendkívüli blogoff - Kösz, Norbi!

2012.05.06. 16:12 Gixef

Rövid lesz ez a blogoff: Miszhelisz Norbi nyert a Hungaroringen! Gyönyörű, gratula neki is és az egész csapanak!

#6: Az első portáltükör poszt

2012.05.03. 16:58 Gixef

Az első olyan posztot olvashatjátok a Lambdaszonda blogon, mely nem egy bizonyos sajtóanyagot vesz górcső alá, hanem egy autós website-ot értékel különböző szempontok alapján. A tisztességes eljárás megköveteli, hogy ezek a szempontok rögzítettek legyenek, ezért a jövőben - ha website értékelés lesz a téma - mindig ezek a szempontok lesznek mérve. Természetesen bármennyire is igyekszünk objektíven pontozni a különböző szempontokat, nyilván a személyes ízlésünk, beállítottságunk meg fog látszani. Épp ezért köszönettel vesszük, ha a tisztelt olvasóközönség is ugyanezen szempontok alapján, kommentekben értékeli az adott oldalt, a végeredmény megállapításakor figyelembe fogjuk venni a véleményeteket. Természetesen örömmel veszünk - hacker szlenggel élve - targeteket is. Rajta leszünk.

Az értékeléseket rögzített szempontok pontozásával (1-10 között, 1 a legrosszabb, 10 a legjobb), ezek rövid magyarázatával és összesítésével fogjuk elkövetni.

Szempontok:

  1. Első benyomás
  2. Áttekinthetőség
  3. Választék (sokszínűség)
  4. Igényesség
  5. Reklámok mennyisége, zavaró faktora
  6. Összbenyomás

Az első "célpontot" sorsolás útján választottuk ki, és az Az Autó (korábban Autó2) lett a szerencsés (?).

Lássuk hát.

A papíralapú Az Autó magazin online édestestvére, a néhai A2.hu utódja a mai témánk.

Első benyomás: A weboldalra érkezve elsőként az uralkodó piros szín tűnik fel, főleg most, amikor a fejléces reklámbannernek is van egy nagyobb piros felülete. Nem kap az ember idegrohamot tőle, de szoknia kell a szemnek. Értékelése: 5 pont

Áttekinthetőség: Első ránézésre nem tűnik túl jónak, mert a szemet megkavarja a sok-sok színes banner, de ha az ember tényleg olvasgatni akar, akkor rájön, hogy nem is annyira rossz. A fontosabbnak ítélt dolgok könnyen észrevehető helyen vannak, az oldalon való navigálás nem okoz különösebb gondot. Az oldal struktúráját jónak találjuk Értékelése: 6 pont

Választék (sokszínűség): Vannak kérdőívek, nyeremény lehetőségével (erre külön visszatérünk majd egy későbbi időpontban, mert kíváncsiak vagyunk, hogy kamu-e, vagy valóban nyert valaki), vannak újautó és márkakereskedői árlisták, stb, de semmi olyan plusz, amitől "el lennénk ájulva". Értékelése: 5 pont.

Igényesség: Azok a cikkek, melyeket elolvastunk (szúrópróbaszerűen néhányat), túlnyomó többségében jól meg voltak írva mind nyelvhelyességi, mind stilisztikai, avagy helyesírási szempontból, s tartalmilag sem találtunk nagyon elrontott dolgokat. Ha a cikk írója szubjektív magándolgait is belekeverte mondjuk egy tesztbe, azt nem tolakodóan tette. Az öncélú trágárkodás, műmájer gettószleng, igénytelen, slendrián kifejezésmód nincs a cikkírók eszköztárában, mint ahogy a politikai állásfoglalások is hiányoznak, illetve dehogy is hiányoznak, azért jó, hogy az A2.hu-n nem találkoztunk ilyenekkel. Érzésünk szerint a  konzervatívabb vonalat részesítik előnyben, kicsit több kulturált lazaság beleférne. Értékelése: 7 pont

Reklámok mennyisége, zavaró faktora: Meglehetősen tele van szórva a főoldal reklámokkal, meg ajánlókkal, amelyeket szintén a reklámok közé sorolunk, hisz reklámbannerek formájában találjuk nagy részüket. Értékelése: 4 pont.

Összbenyomás: Az A2.hu nem okoz mentális kataklizmát sem pozitív, sem negatív értelemben. Összbenyomásunk az, hogy azt a középutat választották, amely inkább az igényesség és korrektség felé kanyarodik. Értékelése 6 pont.

Verdikt részünkről: 5,5 pont

Verdikt részetekről: Alig várjuk.

a2.hu/index.php

#5: Betűzze, kérem...

2012.05.02. 15:01 Gixef

Nyúlfarknyi megemlékezésre méltó az Eurosport hét végi WTCC közvetítése a Slovakiaring-ről. Mielőtt rátérünk, hatalmas gratula Michelisz Norbinak, nagyon szép eredmények születtek főleg annak tükrében, amit a "sporttársak" műveltek. Nem elemeznénk ki, más oldalakon ezt megtették mások. Mi csak annyit teszünk hozzá, hogy Tarquini-vel és Muller-el is szívesen elbeszélgetnénk a sportszerű versenyzésről, természetesen tanúk nélkül. Nem feledkezünk el Wéber Gáborról sem, aki bár nem igazán kedvencünk, tagadhatatlan, hogy egyre jobban megy. Így aztán természetesen neki is drukkolunk. Hajrá Norbi, hajrá Gábor!

Visszatérve a közvetítésre: Semmi különös nem történt, a kommentátorok is szurkoltak, közvetítettek, tévesztettek is természetesen, de nem gond. Ami viszont rendszeresen megütötte a fülem, hogy Tarquini keresztnevét rendszeresen Gabriellának, vagy Gabrielának mondták. Holott leírva Gabriele és ő maga is úgy mondja: Gabriéle. Apróságnak tűnhet, de nekünk megütötte a fülünk, főleg, hogy végig így nevezték.

Előre szólnánk, hogy ha egy Andrea nevű olasz férfi kerül motorsport közelbe, azt se andreázzuk le, hanem mondjuk úgy, ahogy kell: Andréa.

Szubjektíve:

Semmi különös, jó közvetítés volt.

#4: Csesződni, fel

2012.05.02. 14:15 Gixef

Mai találatunk a Totalbike-ról származik, Zirig Árpád munkája. Gyorsan essünk túl a cikk azon momentumain, melyek Árpádtól már lassan megszokottak: Plebej megfogalmazás és szóhasználat, öncélú igénytelenkedés, már a cím utáni első mondatában is: "Tudom, most fel kéne csesződnöm (...)". Véletlenül sem "fel kéne idegesíteni magam", vagy valami hasonló, kulturáltabb szóhasználat. Nem. Csesződni, méghozzá fel. Ugye tudjuk, hogy a "csesződni", vagy inkább "cseszni" kifejezés mely szép magyar szavunknak a szlenges helyettesítője. Köze sincs Csesznek településhez. Aztán persze nem hiányozhat a politikai elhelyezkedés sem a harmadik bekezdésben. Itt árnyaltabb a kép, mint szokott, mert Árpád mindenkit "helyre tesz" politikailag, azonban egy autós-motoros életmódmagazinban nem feltétlenül szeretne az ember ennyire markáns politizálást olvasni, kocsmai stílusban.

Ami azonban visz mindent, az a témaválasztás és az egyoldalú "indoklás". Úgy tesz Árpád, mintha csak a traktorosnak fájna a járulékok és mindenféle sarcok kifizetése. Ha emelik a gázolaj árát, akkor mindenki, aki dízelt tankol, többet fizet. Mindenkinek kell műszaki vizsgáztatnia az erre kötelezett járművét. Gondolja talán Árpád, hogy a rettenetes vidéki tömegközlekedési (főleg helyközi, az ingázók rémálma) állapotok miatt kényszerből valami öreg romot nagy nehezen fenntartó, folyamatos három műszakban (mondják négy műszaknak is) nettó 90-100 000-et hazavivő melóst nem tudja akár lehetetlen helyzetbe hozni egy ilyen mértékű díjemelés? Vagy üzemanyag áremelkedés? Nyilván, a traktorost is nyúzzák, mint mindenkit, aki nem ül a kondér közelében. Senki nem vitatja el, azonban vannak még legalább olyan fontos ágazatok - benne családi- kis- és középvállalkozások -, mint a traktoros (azaz mezőgazdászok), akiket szintén érzékenyen érint minden megszorítás, burkolt, vagy nyílt, közvetlen, vagy közvetett sarc. De Zirig Árpád a traktorosokat sajnálja a legjobban. Meg is indokolja és ettől lesz a cikk az alacsony vérnyomásúaknak gyógyír, a magas vérnyomásúaknak pedig halálos olvasmány. Megindokolja, hogy szerinte ezek a sarcok amúgy rendben vannak, mert hát hogy Európában máshol is. Rendben vannak, kivéve a traktorosok esetében. Már számtalan ilyen cikk után a kommentekben kiosztották Árpádékat, hogy ugyan már, a más országokkal való bezzegelés közben miért nem említik meg a hazai fizetéseket (és azok elvonásait) is? Mert értjük mi, hogy Németországban is átszámítva 400 ft a benzin, akárcsak nálunk, csak épp a német átlagmelós a havi fizetéséből meg tud venni mondjuk 2 000 (kettőezer) liter üzemanyagot, míg a magyar átlagmelós úgy 250 (kettőszázötven) - 300 (háromszáz) liter körül. Ugyanígy, míg egy német átlagmelósnak a 20 000 ft-os műszaki vizsga a havi fizetésének 3%-a, addig az átlag magyar melósnál ez 20-30%. Nyilván, ha Németországot, mint állandó bezzegországot elhagyjuk, más országokban más arány jöhet ki, de a lényeg nem ez, hanem a sajnos szokásosnak mondható ferdítés, csúsztatás, melyet a nehezen védhető vélemény megtámogatására szoktak előhúzni rendszeresen.

A másik idegrohamra okot adó fejtegetés és minden sarc, ill. áremelés rendben lévőségének indoka az, hogy a motorizált közlekedés luxus, nem pedig jog (ezt a cikk szerzőjétől, vagy bármelyik kollégájától olvasni meglehetősen vicces, erősen a víz-bor-prédikáció szentháromság jut az eszünkbe). Ezzel próbálván védeni a védhetetlent, magyarázni a magyarázhatatlant, indokolni az indokolhatatlant. Plusz belinkel egy régebbi cikket, ahol a millió szakértőből egy mond valamit, hogy SZERINTE mi lesz a jövőben. A motorizált közlekedés valóban nem jog, hanem lehetőség és mostanában kezd talán ismét luxussá válni. Az 50-es, 60-as években is az volt (idehaza, természetesen), azonban volt egy emberöltőnyi szakasz, míg lényegében bárki által elérhető lehetőség volt, nem pedig luxus. Ez a szakasz még most is tart, bár egyre nehezebben tartható, ez tény, azonban ha valaki körülnéz az utcán, láthatja, hogy még mindig sokkal több motorizált közlekedésre alkalmas eszköz van, mint ahányan luxusban élnek. Épp ezért ilyet leírni, nos minimum hatásvadász ferdítés, hangulatkeltés.

Frissítés: Érdemes a cikk alatti kommenteket is olvasgatni.

Szubjektíve:

Megint egy olyan téma, ami sokakat érdekelhet, sok embert meg lehetne szólítani, ám az előadásmód és a védhetetlen "indoklások" miatt méltatlan egy ilyen színvonalú és látogatottságú magazinhoz. Keretes rész is érdekes Papp Tibortól, akinek jobb írásai szoktak lenni, de most "besimult" Zirig stílusába, amit nem feltétlen kéne erőltetni.

totalbike.hu/magazin/velemeny/2012/05/02/ne_szivasd_a_traktorost/

 

#3: Mint a kő

2012.04.27. 15:02 Gixef

A mai nap méltó lezárásaként egy, a Totalbike-on is megtalálható, de amúgy a Robogó blogon olvasható bejegyzést tekintsünk meg, Kőbájker tollából. Nem kell különösebben hosszú posztot írnom:

  • lóbaszónindzsa
  • bazeg
  • húbazmeg

Nem feltétlen baj, ha valaki a saját blogjában efféle kifejezéseket használ, hiszen egy bejegyzés szerzője írásával saját magát minősíti elsősorban, akárcsak én, vagy bármely blogger. A baj az, hogy ezt egy Totalcar/Totalbike szintű magazin felvállalja direktlinkkel a főoldalon. Felvállalja. Ezért kerülhetett ide, a Lambdaszondára egy blogbejegyzés.

Szubjektíve:

No comment.

robogo.blog.hu/2012/04/27/csoszjarmu_a_jovobol

#2: Az emberarcú...

2012.04.27. 10:39 Gixef

A cikket, melyet ma a Totalcar oldaláról  helyezünk górcső alá, akár Winkler Róbert is írhatta volna, de nem ő, hanem Stump András jegyzi. A téma, melyet feszeget, akár közérdeklődésre is számíthatna, viszont a cikkben megjelenített explicit politikai elhelyezkedés nem feltétlen kelt szimpátiát azokban, akik a celeb- és politika fertőzött mindennapokból kiszakadva sóhajnyi békét szeretnének. Igaz ugyan, hogy az írás a Vélemény rovatba került, azonban a Totalcar főoldalán  virít, a középső sáv tetején, vagyis az ember azt látja meg legelőször, amikor a site-ra lép, már a cím is önmagáért beszél. Azzal kezdtem, hogy a cikket akár Winkler Róbert is írhatta volna. Írhatta volna, mert tőle szokta meg az olvasóközönség az esetenként markánsan politikai töltettel bíró, néha utálatosba forduló, máskor fröcsögő és öncélúan uszító írásokat. Mindamellett természetesen nem minden írása ilyen, az előző mondatomban az "esetenként" és "néha" szavak nem véletlenül vannak ott.

Teljesen mindegy amúgy, hogy ki írta, a témát kevésbé markáns (vagy semmilyen) politizálás nélkül is ki lehetett volna vesézni. Már a cím (Előbújt egy emberarcú fideszes?) is sejteti, hogy a cikkben mire lehet számítani, a politikától felforduló gyomrú ember tovább nem is olvassa. Azt nem értjük, hogy így, ebben a formában és stílusban mit keres ez a cikk egy autós életmódmagazin - ahogy a Totalcar definiálja önmagát - címlapján, egy hírportál, vagy politikai vitafórum felülete helyett. Hangsúlyozom, hogy így, ebben a formában, ahogy le van írva.

Szubjektíve:

Alapjában véve a témaválasztással nincs probléma, a cikk alapvető mondanivalójával azonosulni tudunk. A belekevert, nem is annyira burkolt politikai elhelyezkedéssel viszont nem értünk egyet. Szokásosnak mondható vesszőparipánk: A korrektor sem végzett jó munkát, maradtak hibák, még ha kevés és aprók is.

totalcar.hu/magazin/velemeny/2012/04/26/amikor_a_megvert_gyereket_simogatjak/

 

#1: Sz@rban-e vagy?

2012.04.26. 14:13 Gixef

Bemelegítésként egy rövidet. Az első kritikai posztot az autolabor.hu "érdemelte ki", egyébként véletlenszerű sorsolással. Vajda Gergely cikkével, melyben a valóban pofás Peugeot 208-ról ír, semmi különösebb gondunk nem lenne (néhány apró helyesírási hibát leszámítva), ha a cím alatt nem rögtön az alábbi mondattal indítana:

Alapigazság, hogy nehéz időkben születnek az igazán jó autók. Nos, szegény Peugeot jó nagy szarban lehet…

A cikk szerzőjének biztosan nehezére esett volna a "szar" szót valami más, igényesebbel helyettesíteni, például:

  • Nos, szegény Peugeot jó nagy pácban lehet…
  • Nos, szegény Peugeot jó nagy bajban lehet…
  • Nos, szegény Peugeot jó nagy slamasztikában lehet…

És így tovább. De nem, ő inkább az öncélú trágárkodást választotta, ki tudja miért. Holott amúgy a cikk normálisan megfogalmazott, tisztességes  mondatokból összerakott, kár ilyen indítással eltántorítani az embert a további olvasástól.

Szubjektíve:

Unalmas cikk annak ellenére, hogy igyekszik minél széleskörűbb tájékoztatást adni és minél több tényt, adatot közölni. Ettől még száraz, íztelen, a három oldal elolvasása közben négyszer akartam elaludni. Akik száraz tényekre, adatokra vadásznak, azoknak viszont megadja, ami jár.

autolabor.hu/menetproba-peugeot-208-az-ambiciozus-ekszerdoboz-cikk/!/page/1

A moderálási alapelvekről

2012.04.26. 13:08 Gixef

A lambdaszonda blog jelenlegi szerkesztője éveken át Magyarország legnagyobb IT portáljának fórumán volt globális moderátor, megtanulta a következetes, ámde méltányos moderálás alapelveit, összhangban az MTE ajánlásaival. Így a blogon kizárt, hogy valaki se szó, se beszéd ki legyen tiltva. Amennyiben egy kommentelő kifogásolható módon nyilvánul meg, offol, floodol, témát rombol, reklámozik, stb, a kommentje törölve lesz és ugyanannak a posztnak a komment ablakában, vagy privát üzenetben figyelmeztetve lesz, hogy amit csinál, az nem való ide. Kitiltás mindig indoklással fog történni, bár reméljük, hogy ilyesmire csak nagyon ritkán fog sor kerülni.

Előszó és protokoll helyett

2012.04.26. 11:32 Gixef

Mindenkinek van egy álma... szólt valaha a sláger, melynek további mondanivalója lényegtelen a mi szempontukból. Ám valóban, mindenkinek legalább egy álma van. Nekem például több is, ezek közül az egyik, hogy a média - főleg az online - lefelé ívelő színvonala egyszer megáll és felfelé kezd ívelni. Amikor a fogalmazás, a helyesírás, a stilisztika, a nyelvhelyesség ismét követelmény lesz. Amikor a korrekt tájékoztatás ismét kívánalom lesz nem csak az olvasó, hanem a publicista részéről is. Amikor a szubjektív magánvéleményt sosem keverik bele a tényekbe, amikor az "újságíró" titulust nem hordhatja akárki, aki annak gondolja magát. Amikor az igényesség, a széles látókör, a műveltség és hozzáértés fog sugározni a cikkekből, nem pedig az igénytelenség kompenzálása végett túlfejlett ego, a tájékozatlanság, az olcsó frázisok pufogtatása és a - kis túlzással - funkcionális analfabetizmus.

Ez a blog azért jött létre, hogy az online médiát figyelve "gyöngyszemeket" találjon és kritikával illesse itt, a saját felületén. Mivel azonban a blog szerkesztőjének is van érdeklődési köre, ezért a blog elsősorban az online autós-motoros magazinokat veszi górcső alá, esetleg színesítés jelleggel, "pihenésképp" a hír- és sport oldalakat, illetve televíziós műsorokat, azonban az teljességgel kizárt, hogy bármiféle politikai vonulat mögé-elé-mellé-alá (stb.) álljon.

Ugyanúgy kizárt, hogy a blogon bármilyen vallási, etnikai téma kitárgyalásra kerüljön, illetve trágár, obszcén, nyílt szexualitást bemutató/pornográf, illetve mások (bárkinek) az  emberi méltóságát súlyosan sértő témák sem kívánatosak. Tisztelettel kérem ezért a jövőbeni kedves kommentelőket, hogy mindezen irányelveket tartsák tiszteletben.

A lambdaszonda blognak nem célja a sírva vigadás, így természetesen és nagy örömmel közkinccsé tesszük azoknak a cikkeknek/tartalmaknak a kritikáját, melynek színvonala melengeti szemünket, lelkünket.

Mindezeken felül arra buzdítom a kedves látogatókat, hogy ha találnak ide való "gyöngyszemet", ne tartsák meg maguknak, küldjék el a linket a szerkesztő(k)nek, vagy kommenteljenek róla.